Fysioterapeutin palvelut

Fysioriitta | Suomussalmi

Fysioterapian keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisen toimintakykyä ja liikkumista. FysioRiittaan voit tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. Tutustu palveluihimme!

Fysioterapiassa arvioidaan yhdessä asiakkaan kanssa asiakkaan terveyttä, liikkumista ja toimintarajoitteita. Löydösten pohjalta valitaan asiakkaalle tarpeeseen sopiva terapia:

• yksilöllinen manuaalinen terapia, hieronta, kivun lievitys, niveltoiminnan ja neuraalikudoksen toiminnan normalisointi
  • fysikaaliset hoidot – kylmä, pinta- ja syvälämpö sekä kivunhoito
  • harjoitteluterapia – fyysisen suorituskyvyn parantaminen, asennon ja raajojen virheasentoihin vaikuttaminen
Ohjaus ja neuvonta toteutetaan aina yksilöllisesti aktivoiden asiakasta harjoittelemaan itsenäisesti ja ottamaan omat voimavarat käyttöön. FysioRiitasta saat myös työskentely tapoja ja -asentoja koskevaa ergonomiaohjausta, toimintarajoitteiden hallintaa ja apuvälineiden käyttöä koskevaa ohjausta.
Ota yhteyttä

Lymfaterapia

Lymfaterapia (LYKO, lymfahoidon kokonaisuus) on fysioterapian erikoisala, jolla hoidetaan eri syistä syntyneitä turvotuksia ja niiden seurauksia. Lymfaterapialla hoidetaan myös vaivoja tai sairauksia, joiden yhtenä oireena on turvotus.

Terapian tehtävänä on elvyttää imusuoniston toimintaa. Se vähentää turvotusta, lievittää kipua ja rentouttaa. Lymfaterapian kokonaisuuteen kuuluvat manuaalinen lymfahieronta, kompressiosidokset ja kompressiotuotteet.

Manuaalisen lymfahieronnan tavoitteena on vilkastuttaa pinnallista nestekiertoa. Kompressiosidoksilla pyritään kehon ulkopuolisen paineen avulla kuljettamaan nesteteitä paremmin toimiville alueille. Yleisimmin käytettyjä kompressiotuotteita ovat erilaiset sukat ja hihat.

Perinteinen hieronta

FysioRiitasta saat myös perinteistä hierontaa. Se voi auttaa, jos lihaksesi ovat jumissa tai haluat rentoutusta.

Myös ahkeran treenin tai työn lomassa täytyy muistaa palauttava lihashieronta. Pintalämpö sopii usein mainiosti ennen hierontaa.
Ota yhteyttä